מכתב לח"כ גלעד ארדן
עוד אין קישורים לפוסט זה
עת קציר
2 במרץ 2010 - 15:23
תגיות: אורי קציר, אפלטון, מטא-בלוגר, עלה ברשת, רשימת ה-25
פורסם בנושא עלה ברשת | אין עדיין תגובות
קצר:
אורי קציר כותב את "אפלטון" מאז ימי הורדוס, פחות או יותר, ומדי שנה הוא מפרסם רשימה של 25 בלוגים אהובים עליו (שלבלוגיקה היה הכבוד להמנות עליה בשנה שעברה). כעת, בשל לוח זמנים דוחק, הוא מבקש את עזרתנו.
שילחו לאורי מייל עם קישורים לבלוגים האהובים עליכם תוך הסבר מדוע אתם אוהבים אותם. אפשר להשאיר טוקבק לפוסט המקושר [...]
זו התשובה שמביכה
3 בפברואר 2010 - 11:11
תגיות: אי תקינות פוליטית, אלימות, גזענות, דברים שצריך להגיד, התפוררות, חברתי, חופש הביטוי, יש כאן מבוגר אחראי?, על רגל אחת, פוליטי, קריזה
פורסם בנושא צלם אנוש | יש 34 תגובות
אחת היהודיות המרשימות ביותר שאי פעם פסעו על פני הכדור הזה הייתה הלן סוזמן (Suzman), זצ"ל. היא הלכה לעולמה לפני מעט יותר משנה, ב-1.1.2009, בגיל 91. בפראפרזה על עמיחי, נהרות ידיה נשפכו למעשיה הטובים. היא הייתה סמל, אבל יותר מכך, היא הייתה אשת מעשה, ובכך קנתה את עולמה. היא הייתה מועמדת לפרס נובל לשלום פעמיים, [...]
סיוטים באספמיה
28 בנובמבר 2009 - 14:23
תגיות: ארוך, דברים שצריך להגיד, דובי, טוקבק, לאומיות, עלה ברשת, פוליטי, פילוסופיה בגרוש
פורסם בנושא פילוסופיה בגרוש, צלם אנוש | יש 12 תגובות
הויכוח שהתחיל בישראלפט עבר לבלוגספירה העברית, בזכות פוסט יום אולדת אצל דובי. דובי ממשיך בקו שהציג בישראלפט, וטוען בחום בעד מדינה דו לאומית כפתרון הוגן, שבו שאיפותיהם הלאומיות של הפלסטינים והיהודים מוגשמות תחת מסגרת פוליטית-אדמיניסטרטיבית אחת. במילותיו שלו:
השילוב בין שני המסלולים הללו – המדינה הבלתי-לאומית והלגיטימיות של הדרישה לשלטון עצמי של הקבוצה הלאומית – הוא [...]
בקצרה
27 בנובמבר 2009 - 1:26
תגיות: גישה, דובי, טראקבק, להוסיף תג חדש, לינקים, עלה ברשת, ציפורלה, קצר
פורסם בנושא עלה ברשת | יש 2 תגובות
"חדש באינטרנט: אתר!"
במזל טוב עלה לאוויר האתר החדש של מושיעת הציבור המוטרד בשאלות הרות-גורל, הגוגל האנושי, הויקיפדיה-על-שתי-רגליים, הלא היא מ. שאילתא היקרה. לא עוד תלות בשרתים המקרטעים של בלוגלי. מהרו לבית החדש של בלוג התשובות החשובות שאילתא. יש חתולים.
לפני כמה שבועות סיפרתי שסיימתי לבנות אתר תוכן עבור אנסמבל ציפורלה הנהדרים. הם היו מאוד מרוצים מהתוצאה [...]
שוטים
16 באוקטובר 2009 - 0:31
תגיות: בהמות, דברים שצריך להגיד, דתיים, להיות עם חופשי, על רגל אחת, עשבים שוטים, פוליטי, קריזה
פורסם בנושא צלם אנוש | יש 33 תגובות
בקרוב מאד יוסרו כל מיני צווים אוויליים, כולנו נרעש ונגעש מסביב לסיפור והוויכוח שהתחיל אחרי פשע השנאה בברנוער יחזור ויתלהט. מצד אחד של המתרס יעמדו אלה שהתחייבו לומר אמת, גם אם היא אינה נעימה, ויגידו – שוב – שישנה קבוצת אוכלוסיה בישראל שאחראית על מרבית מקרי האלימות על רקע פוליטי בישראל, ושזה לא מקרה, אלא [...]
חובתנו להגן על עצמנו
24 ביולי 2009 - 21:11
תגיות: israleft, ישראלפט, לבנה שטרן, עלה ברשת
פורסם בנושא עלה ברשת | יש 4 תגובות
פוסט חדש, על הגנה עצמית ומשמעותה האמיתית, ועל הקשר בין קובי אריאלי ועירית לינור, לבנה שטרן והתפוררות הדמוקרטיה, ב-IsraLeft. לכו לקרוא. בכלל, מתחיל להיות מעניין שם.
הבינלאומי הראשון
23 ביולי 2009 - 0:37
תגיות: מטא-בלוגינג, נמרוד 2.0, עלה ברשת, שיתופי פעולה
פורסם בנושא עלה ברשת | יש 19 תגובות
חדי העין שביניכם ודאי שמו לב לכך שלא עדכנתי את הבלוג תקופה. זה כי הייתי עסוק מאוד בהקמה של IsraLeft, בלוג קבוצתי פוליטי שמאלני באנגלית. לשמחתי, כמה מטובי האנשים ברשת הישראלית בכלל, וכמה מטובי הבלוגרים הפוליטיים בפרט, הצטרפו אלינו כחברים בקבוצה וככותבים אורחים קבועים בבלוג. בשבוע וחצי של עבודה הרמנו את מה שאני מקווה שיהפוך [...]
לאחר המבול
29 ביוני 2009 - 0:12
תגיות: בלוגרול, חברתי, חופש הביטוי, חיים ברשת, מטא-בלוגינג, מטא-בלוגר, עלה ברשת
פורסם בנושא עלה ברשת | יש 21 תגובות
כשאני חושב על מאורעות הבלוגיקה בשבוע החולף, אני נדהם מהסימביוזה של אמצעי מדיה שונים שהשתתפו בה. הכול התחיל בציוץ הזה של מ. שאילתא, הבלוגרית והכול יכולה שמאחורי בלוג האלטרנטיב-אינפורמציה שאילתא, שבכלל עשתה ריטוויט למיכאל זילברמן, שגם הוא בלוגר – הוא מפעיל, בין היתר, את הבלוג ההיסטורי המצוין טופס 630. הציוץ הכיל קישור לכתבה של רותי [...]
אסטרטגיית אויב העם
20 במרץ 2009 - 0:06
תגיות: עלה ברשת, ציטוט, קריאה מומלצת
פורסם בנושא צלם אנוש | אין עדיין תגובות
תנו, תנו אותם לציבור, הוא כבר ידע מה לעשות בהם.
דובי ואיילת צודקים. אני מפרסם פה מחדש את הפוסט של נתאי פרץ. אני יכול לעשות את זה כי הרשיון שלנו דומה. הפוסט הזה הוא הראשון בבלוגיקה שסגור לתגובות (פתוח לטראקבקים), משום שנראה נכון והוגן שתגיבו בפוסט המקורי. נתאי:
בעקבות המאמר ב'הארץ' על חשיפת המעשים שהיו בעזה בתקופת מבצע [...]
איך להתייחס לשלטון החוק?
17 במרץ 2009 - 0:45
תגיות: דברים שצריך להגיד, התפוררות, התפלספות, חברתי, משפט, על רגל אחת
פורסם בנושא חירות, פילוסופיה בגרוש | יש 3 תגובות
הפוסט של מאשה והדיון בעקבותיו הביאו אותי לחשוב קצת על המקום של המשפט ושלטון החוק בחברה שלנו. נדמה שהחברה הישראלית מתייחסת באופן דואלי למערכת המשפט שלה: מחד, הולכות וגוברות הקריאות להחליש אותה; מנגד, אנחנו מצפים ממנה – ומכל מערכת אכיפת החוק, בעצם – לשמור את הסדר החברתי על כנו, ועושים שימוש במערכת המשפט שלנו על [...]



8 בינואר 2009 - 14:35
שוב אתה והסקר ההוא, נמרוד?
"אינני סבור – וכמוני, מרבית אזרחי ישראל, לפי סקר ערוץ 10 – שהלחימה יכולה להפסיק את ירי הטילים אל עבר יישובי הדרום. כיוון שכך, המלחמה נראית לי כבזבוז מיותר של חיי חיילי צה”ל כמו גם פלשתינים, ומכל מקום נוגדת את האינטרס הישראלי."
אנסה לחזור שוב על הטענה שלי: אתה סבור שהלחימה אינה יכולה להפסיק את הירי *ולכן* היא בזבוז מיותר של חיים.
לעומת זאת, אני בטוח שרוב האנשים שהשתתפו בסקר ואמרו שהם חושבים שהלחימה לא תפסיק את ירי הטילים *עכשיו* על ישראל, ועם זאת תמכו בלחימה, עשו זאת מכיוון שהם מאמינים ש*בטווח הארוך* תהיה למלחמה הזו השפעה חיובית על כך. אתה יכול לא להסכים איתם, אבל אל תשתמש בהצבעה שלהם בסקר הזה בתור אמצעי מלאכותי להראות שכולם חושבים כמוך. הם לא.
8 בינואר 2009 - 14:36
אגב, עיקר שכחתי – אחלה מכתב. מסכים איתך לגמרי.
8 בינואר 2009 - 20:34
מסכים עם גדי.
8 בינואר 2009 - 20:41
(מסכים עם גדי בשני הדברים, כלומר). רק מפריע לי שאתה רומז שלא אכפת לך בכלל מה טוב לפלסטין. כי בינינו, מה שטוב לישראל הוא אם ברגע שיש הזדמנות, נחסל את כל הפלסטינים, מבית לבית. לדעתי — בכנות מוחלטת — זה מה שטוב לישראל. ואם זו דעתי, בטח ובטח שזו דעתו של ארדן. האם אני תומך בכך? לא. האם הוא?
9 בינואר 2009 - 5:30
גדי, לא משקיעים בכם מספיק שם בכרמל. חוץ ממספרים, שיעברו אתכם גם קצת על הבנת הנקרא.
שים לב:
אינני סבור – וכמוני, מרבית אזרחי ישראל, לפי סקר ערוץ 10 – שהלחימה יכולה להפסיק את ירי הטילים אל עבר יישובי הדרום.
המשפט הזה נכון, נכון? אמיתי? מרבית אזרחי ישראל אינם חושבים שהלחימה (ה' הידיעה מציינת שלא מדובר בכל לחימה, אלא בלחימה הספציפית הזו) יכולה להפסיק את ירי הטילים? יש לנו הסכמה כאן?
לא נכנסתי לשאלה בדבר מניעיהם. אתה חושב שהם חושבים שלטווח הארוך זה יעבוד, אני חושב שהם מונעים מנקמנות. אבל כל זה לא מופיע בטקסט.
נמשיך:
"כיוון שכך, המלחמה נראית לי כבזבוז מיותר של חיי חיילי צה”ל כמו גם פלשתינים, ומכל מקום נוגדת את האינטרס הישראלי". "כך" מצביעה על המשפט הקודם, בו נטען שאני אינני סבור שהלחימה יכולה להפסיק את הרקטות. ובגלל שאני לא חושב ככה ("כיוון שכך") המלחמה נראית *לי* – שוב, לא לאף אחד חוץ ממני – מיותרת.
אני בוחר את מילותיי בקפידה. אני יודע מדוע אני בוחר בהן.
אלעד – אבל לא אכפת לי. גם לא אכפת לי מה קורה באיים הקאריבים. אכפת לי מה שוב לישראל. ותגיד, זה המוסר האוניברסלי ממקודם שאומר לך שהדבר הטוב ביותר לישראל הוא לשאת על ידיה רצח עם?
9 בינואר 2009 - 6:36
נמרוד: בנוגע לדיון שלך עם גדי — אתה מדבר כמו פילוסוף (כמעט אמרתי עורכדין). הטיעונים המורכבים האלה הם כיסתוח, וכולנו יודעים את זה. אני מבין, גדי מבין, וכל מי שקורא את מכתבך מבין, שאתה טוען שמרבית אזרחי ישראל חושבים כמוך. אני מבין שזה מה שנזהרת לא לטעון. אבל זה מה שמשתמע ממכתבך אלא אם קוראים אותו בדקדקנות של משפטן. אז או שלא התכוונת שזה ישמע כך, ואז כדאי לנסח זאת באופן שונה. או שכן התכוונת שזה ישמע כך, ואז אתה לא ישר. מה שעשית בניסוח הזהיר הזה הוא כיסתוח.
אני עושה את זה במאמרים שלי לפעמים כשאני מתאר עבודה של מישהו אחר: אני מתאר דברים באופן קצת מניפולטיבי כדי שלא ישאלו אותי שאלות שיקח לי עוד עמוד להסביר. ואני עושה את זה גם בהרצאות שקפים. אבל אני יודע שאני מכסתח.
בנוגע למוסר האוניברסלי: כן, זה הוא אני לא חושב שישראל תהיה מקום בלתי נסבל לחיות בו אם צבאה יהרוג שלושה מליון אנשים. השתפרנו בטכניקות ההרג בשישים השנה האחרונות. היום בלתי אפשרי להוציא לפועל מדיניות כזאת בשטחים, בגלל ההשגחה הבינלאומית. אבל בשעת כושר — אולי. הדרך היחידה שאני אישית יכול להצדיק הימנעות מזה היא להצביע על כך שלפלסטינים גם יש זכות לחיות. מבחינת הישראלים, אני עומד על כך שיהיה הכי טוב אם כל הפלסטינאים יעלמו. פוף. גם אם חיילי ישראל יצטרכו לעשות זאת מבית לבית.
בצורה דומה, אני מאמין שיהיה הכי טוב לי ולמשפחתי אם נבחר כמה מליוני אנשים בקפדנות, ונהרוג את כל השאר. זה יהיה הכי טוב והכי בטוח. נשאיר רק את האנשים הכי רגועים וחכמים וטובים, וכל השאר יעלמו. פוף. למה לא לעשות זאת, בהנחה והיינו יכולים?
אם תגיד שרצח עם המוני עושה דברים רעים לפסיכולוגיה של אומה, זה רק בהנחה שאנשיה רגישים לסבל אנושי. אולי צריך להשקיע בלפתח חוליות חיסול שלא יהיו רגישות. ואולי זה יזיק לדמוקרטיה, אבל אני בטוח שאפשר לסדר את זה.
אני לא רואה דרך להימנע מזוועות בלי מוסר אוניברסלי. בלי להגיד שהמדינה שלי אחראית לא רק לאזרחיה, אלא לבני אדם יש אחריות זה לזה (ובפרט, למדינה שלי, כמייצגת את אזרחיה, יש אחריות גם לאזרחי פלסטין).
9 בינואר 2009 - 8:35
מה שאלעד אמר. אל תתחכם. כשאתה מגייס את העם לצדך, אתה לא יכול שנייה אחר כך לדבר על דעתך בלבד ולהיתמם. אנחנו באמת לא בכרמל כאן ולא בהוכחה מתמטית שבה חשוב להיות מדוייק, אלא בדיון אינטרנטי (או אם תרצה, במכתב לח"כ) שבו חשוב לא להיות דמגוג. אם אני אומר "אני חושב (וכמוני רוב אזרחים ישראל, על פי סקר-שקר-כלשהו) שההשכלה היא ערך עליון, ולכן לדעתי צריך להעביר מיליארד ש"ח לטכניון", אני מדוייק לגמרי, ודמגוג לגמרי, כי עירבתי את העם בצורה לא רלוונטית לטיעון המרכזי שלי. אד פופולום למתקדמים.
9 בינואר 2009 - 14:03
"אד פופולום למתקדמים.". LOL.
9 בינואר 2009 - 15:00
גדי ואלעד, אני קראתי את הטענה של נמרוד כפי שהוא התכוון, קרי- "אני חושב שזה לא יפסיק את הטילים, כמו רוב העם, ומכיוון שזה לא יפסיק את הטילים אני חושב שזה בזבוז זמן".מצד שני אני בלשן עם עבר מתימטי משהו, ואנחנו גרועים לפחות כמו הפילוסופים בנושא הזה.
11 בינואר 2009 - 6:56
עופר: גם אני וגם גדי אנשי תיאוריה של מדעי המחשב (כלומר, מתימטיקאים לצורך הדיון). אפרופו מתימטיקה, מאמר מתימטי בדרך כלל רצוף בטעויות קטנות ובמקרי קצה לא-מטופלים. אחרת כל מאמר היה ארוך פי 3 ובלתי קריא. מתימטיקאים יודעים בדרך כלל לזהות מתי אפשר להחליק את הפרטים הקטנים ומתי לא, ומסתכלים על התמונה הגדולה (מנסים לבודד טיעון מתוך בליל הפרטים המגושמים). מהבחינה הזאת, הטענה של נמרוד נראית כהסתרת אי-דיוק. כשיש נקודה עדינה כזאת שיכולה להשתמע לא נכון, אחריותו של המתימטיקאי להבליט אותו, כדי להקל על peer review ועל הבנת הקורא.