הבינלאומי הראשון
חדי העין שביניכם ודאי שמו לב לכך שלא עדכנתי את הבלוג תקופה. זה כי הייתי עסוק מאוד בהקמה של IsraLeft, בלוג קבוצתי פוליטי שמאלני באנגלית. לשמחתי, כמה מטובי האנשים ברשת הישראלית בכלל, וכמה מטובי הבלוגרים הפוליטיים בפרט, הצטרפו אלינו כחברים בקבוצה וככותבים אורחים קבועים בבלוג. בשבוע וחצי של עבודה הרמנו את מה שאני מקווה שיהפוך להיות פלטפורמה מרכזית לקבלת מידע, ניתוחי עומק וזווית ראיה נוספת על המתחולל בישראל.
המחשבה להקים בלוג באנגלית מנקרת במוחי זמן רב. חלק מהדברים שקורים כאן חייבים להתאוורר בחוץ. זו תפישה כל כך צרה של פטריוטיזם, לחשוב שביקורת מעבירים בשקט בפנים, אבל שומרים על סולידריות כלפי חוץ. אם החברה שאני חי בה מתביישת במה שהיא כלפי חוץ, הרי שעליה לשנות את עצמה. אם החברה שאני חי בה לא מתביישת להראות את מה שהיא, הרי שאין שום בעיה לעשות כן.
אבל בכל פעם שהמחשבה חלפה, היא גם נגוזה מיד. אין לי זמן להחזיק שני בלוגים, לעדכן אותם באופן קבוע וטוב. לא היה ספק בליבי שאם אחזיק שני בלוגים, האיכות בשניהם תהיה ירודה.
לפני כמה שבועות התחלתי לגלגל בראש רעיון חדש, ולפני שבועיים בערך צייצתי אותו לעולם. אני לא יכול להחזיק כזה בלוג לבדי – אבל מה אם יצטרפו אליי בלוגרים נוספים לבלוג קבוצתי?
אפילו בחלומותיי הפרועים ביותר לא דמיינתי שאקבל היענות כזו. ציפיתי לשניים-שלושה "אני אקרא את זה", אחד "הייתי מוכן לקחת חלק" מהוסס ואיזה ארבעה "בוגד שכמוך". במקום זה, הצטרפו אליי אנשים משכמם ומעלה. ביחד, בדיונים קדחתניים ולעתים טרחניים, במיילים בלתי פוסקים, התחלנו להקים משהו, שהוא כל כולו קבוצה.
והיום הוא נולד. IsraLeft, הבייבי המשותף שלנו. את ההקמה של הבלוג עשיתי אני, כך שאם למישהו יש הערות או הארות לגבי העיצוב או הפונקציונליות שלו, המקום הוא כאן.
אני רוצה לומר תודה לאנשים שעשו את זה לאפשרי. ללא כל סדר מיוחד, תודה רבה ל:
דובי קננגיסר
כמו כן, תודה למי שלקחו חלק והתנדבו לספק תכנים ללא חברות קבועה בבלוג:
ואלעד וו.
אולי זה המקום לומר שהקבוצה פתוחה לחברים חדשים, באישור כלל חברי הקבוצה.
אז קדימה, בואו ל-IsraLeft. יהיה מעניין.
עוד אין קישורים לפוסט זה
התגובות לרשומה זו סגורות



23 ביולי 2009 - 1:28
ברכות! אשמח לקרוא
23 ביולי 2009 - 8:51
מזל טוב, והרבה בהצלחה.
23 ביולי 2009 - 8:53
ברכות! רעיון מצוין.
אני בכלל חושב שבלוגים קבוצתיים זה ה-דבר.
דוגמאות מוצלחות (שאין לי קשר אליהן) אפשר אחרת שמארגן אורי סבח, מי שלא פוחד אדום שארגן צביקה בשור, וכמובן העוקץ הוותיק.
לרוב כותבי הבלוגים האישיים, אלה שמעדכנים מעט, או אלה שפותחים בלוג לתקופה קצרה (למשל על רקע אירוע מסוים)
היה נכון יותר לקחת חלק בבנייה ושימור של יוזמה קבוצתית.
במיוחד עם קהל הקוראים הקטן בישראל, שרובו לא מבין מה זה RSS ומנויי דואל, אלא פשוט גולש ישירות לאתר – זו הדרך היחידה לבנות קהל קוראים גדול
ובעתיד אולי יצמח מההתגבשות הזו משהו אפילו גדול יותר.
23 ביולי 2009 - 13:10
מעולה, פשוט מעולה.
23 ביולי 2009 - 17:30
מזל טוב! נראה מאוד מבטיח.
כולי תקווה שריבוי הכותבים יבטיח פעילות מגוונת ותכופה.
24 ביולי 2009 - 22:34
מזל טוב ובהצלחה בהמשך דרכך כאן ושם. אני אקרא כאן ואפנה חברים גויים לשם.
25 ביולי 2009 - 2:31
נרשמתי. בהצלחה!
26 ביולי 2009 - 8:40
מזל טוב על הבייבי החדש ובהצלחה! ללא קשר להשתייכותי הפוליטית (ולא, אני לא ימני :P )
אהבתי את העיצוב המינימליסטי, ואני בטוח שריבוי הכותבים רק יעשיר את התוכן ואת הדיון, אולי אפילו בין-האחד-לשני.
זיגמונד
27 ביולי 2009 - 8:54
Chapeau!
נראה טוב ואני מסכים עם האמירה על העיצוב מינימליסטי.
מעניין איך ומתי עושים לנו את זה – מתי מחדירים לנו את החשש מביקורת על ישראל באוזני לא-ישראלים. קלטתי שאני מצנזר את עצמי עוד לפני שהבנתי מה ולמה והייתי צריך להשקיע מאמץ מודע וגדול כדי להיפטר מהמנהג המגונה הזה.
והכי גרוע – להיות ישראלי שמבקר את ישראל בתוך קבוצה מעורבת של ישראלים ולא-ישראלים. החרבות השלופות של "מגיני המדינה" למיניהם ממש מפחידות.
בקיצור – תחזקני ידי העושים במאלכה.
27 ביולי 2009 - 19:36
תודה רבה לכולכם.
27 ביולי 2009 - 23:10
נו, מישהו צריך לקלקל את החגיגה, ונראה שהפעם זה אני.
חבל שבאנגלית. הרצון להסביר שיש בישראל גם קולות אחרים הוא נחמד, אבל חשוב יותר להביא את הקולות האלה לידי ביטוי כאן, אחרת אין טעם. כל זמן שהשמאל לא עושה מאמץ להתחרות באמת על השקפת העולם של רוב הציבור, מה שאנחנו מקבלים זה את התמונה שמשתקפת מהתגובות כאן: http://news.walla.co.il/?w=/1/1527265
27 ביולי 2009 - 23:34
@MuyaMan: אתה מוזמן להקים בלוג לכל מטרה שאתה חושב שהיא חשובה יותר, ואני אקים בלוג לכל מטרה שאני חושב שהיא חשובה יותר. איך זה?
28 ביולי 2009 - 9:23
@nimrod: בונא, הבאת קפיצה כאילו עקצתי אותך בנקודה רגישה, ואני בכלל לא התכוונתי. אתה לא חושב שיש משהו מאוד לא פורה בלכתוב החוצה כשבפנים השקפת העולם שלך הופכת לכמעט חסרת ייצוג ולא לגיטימית?
28 ביולי 2009 - 9:49
@MuyaMan: אתה יודע מה מקומם אותי? אתה מגיב בבלוגיקה, שמשמיעה את השקפת העולם שלי כלפי פנים כבר כמעט שנתיים, ויש לך החוצפה לטעון שאני "כותב החוצה". כאילו ליוסי גורביץ, לאלעד-וו, לאור ברקת, לדובי קננגיסר, לנועה רז ולי אין בלוגים בעברית שפועלים כבר שנים ומביעים את העמדה הזו כלפי פנים כבר שנים. כשהעשיה שלך תהיה עשירית מהעשיה שלי כלפי פנים, תאשים אותי במשהו מאוד לא פורה ובכתיבה החוצה.
28 ביולי 2009 - 10:44
@nimrod: עזוב, פתאום הבנתי שאתה צודק. הכתיבה החוצה תועיל לשמאל הישראלי בדיוק (אם לא יותר!) כמו נסיון לדבר עם אזרחי המדינה שעל אופיה אנחנו רוצים להשפיע. היא גם ממילא לא באה על חשבון הכתיבה פנימה, כמו שניתן לראות מכך שאין שום ירידה ברמת הפעילות של רוב הבלוגים שהזכרת. ובכלל, הרי ידוע שטענות שמועלות ע"י מישהו שתרומתו קטנה משלך לא יכולות להיות בעלות שום תוקף ממילא. אז שכח מזה.
28 ביולי 2009 - 11:15
@MuyaMan: ואני פתאום הבנתי את מה שכתבתי מלכתחילה: שאני לא חייב לך שום דין וחשבון על הדברים שאני – וכנראה לא רק – רואה כחשובים, ושאין לך שום בסיס להאשמה שאני לא מנסה להשפיע על החברה שאני נמצא בה מבפנים, האשמה שאותה אתה כותב כתגובה באחד הבלוגים הפוליטיים המובילים ברשת העברית, שהיה, בין השאר, מעורב בהפיכת הסיפור של השופט משה דרורי, הקופאית האתיופית ואיתמר ביטון לרעש גדול רק לא מזמן. אני אמשיך לעשות את מה שאני עושה – והיטב – ואתה תמשיך לשבת על הגדר ולהעביר ביקורת, והכול בסדר גמור. "רק שמישהו כבר יעשה משהו, לעזאזל, ולא את הדבר הזה, אלא משהו אחר". האשמה שלך בתמונה שעולה מהתגובות לכתבה שהבאת גדולה עשרות מונים מזה שלי. אני נאבק בשתי חזיתות. אתה אומר לי איך לשאת את הכידון.
28 ביולי 2009 - 11:24
@nimrod: באמת שעזוב, אתה כבר שלוש תגובות מתגונן כאילו שחיפשתי להתקיף אותך אישית, כשכל מה שניסיתי לעשות זה להעלות נקודה למחשבה. אין לי דרך להאבק בהתעקשות שלך לקרוא כל מה שאני כותב כביקורת מסוג "אתה חייב לי ככה וככה, וזה לא בסדר שאתה לא עושה את זה". אם אתה נהנה להרגיש איך הגנת על האג'נדה שלך אל מול מתקפות של ציניקנים פרזיטים כמוני, שכלל לא ראויים לתגובה, שיהיה.
28 ביולי 2009 - 11:46
@MuyaMan: לא, אתה תקפת אותי אישית. הטענה הראשונה שלך – כאילו את הקול שלי אני לא מביא לידי ביטוי כאן – היא במקרה הטוב חסרת מחשבה ובמקרה הרע נובעת מאותה תפישה שיאיר דיבר עליה. כשאני משקיע זמן ומאמץ בפרוייקט שאני רואה כחשוב, ועושה מאמצים אדירים לגייס אליו אנשים נוספים – למרות כאב הראש הלא קטן שזה גורם – בדיוק כדי שאני אוכל לתפוס את המקל משתי קצותיו ולהמשיך לעשות את מה שאני עושה בעברית ולהוסיף על זה עשייה חשובה לא פחות בעיניי בחזית הבין לאומית, ואתה בא ואומר שחבל שפתחנו את הבלוג, כי צריך לדבר בעברית, אתה מזלזל לא רק בעבודה הקשה שהשקענו בפתיחה של הבלוג האנגלי, אלא גם בכל העבודה הקשה שעשיתי ואני מוסיף לעשות כאן בבלוגיקה. מה זה אם לא תקיפה אישית?
בוא תסביר לי, כדי שאני אבין, איך הפתיחה של בלוג נוסף מבטלת או פוגעת בקול שאני משמיע בעברית כבר זמן, ואם היא לא – אז מה בדיוק הביקורת שלך? ולא, ירידה בקצב הפרסומים כאן איננה באמת טיעון – גם כי ירידה כזו מורגשת כל קיץ, גם לי יש בחינות, וגם כי בסופו של דבר, הקול מושמע באותה תקיפות גם אם אני מפרסם פעם בשבוע ולא פעמיים.
ההצגה שלך כאילו הדברים עומדים זה מול זה הייתה שגויה. במקום להתנצל על הטעות ולהמשיך הלאה, העדפת לתקוף אותי על קצב העדכונים כאן. וואלה יופי. זו בטח לא ביקורת של "אתה חייב לי ככה וככה", נכון?
בסדר. הכלבים ינבחו, השיירה תעבור. אל חשש, אני אמשיך לעשות גם אם אתה חושב שזה לא מספיק חשוב ואין בזה טעם. גם כאן, גם שם, גם בעבודה שחורה, גם בשקוף, גם בתי"מ, ובכל מקום שיהיה מוכן להעניק לי במה. אני אמשיך לדחות את שעות השינה שלי כדי להספיק לכתוב עוד פסקה לשם או לכאן או לעבודה שחורה או לבמה חדשה או לספר שלי או לטוקבק או (…). אתה תמשיך לומר לי שאין בחלק מהדברים האלה טעם. אתה יודע מה יפה בסיפור הזה? שבסופו של דבר, אני מחולל שינוי אמיתי, גם אם קטן; אז כנראה שאני יודע מה אני עושה. בזמן הזה, אתה ממשיך לייעץ לי מה הכיוון הנכון ללכת, וזה בעיקר מעיד על חוסר ענווה.
3 באוגוסט 2009 - 17:00
בתור מי שמתגורר בסביבה דוברת אנגלית (אוסטרליה) אני יכול לאמר שהצורך להפיץ מסרים ולקיים דיונים בשפה האנגלית קיים ועוד איך.
אעקוב מקרוב, ובינתיים – כבוד לנמרוד.